Ciężarki do ćwiczeń – jakie wybrać

Pracujesz przy komputerze wiele godzin, a po pracy odczuwasz promieniujący ból w nadgarstkach? Bardzo często, osoby wykonujące swoje obowiązki przy komputerze odczuwają dolegliwości, które mogą z pozoru wydawać się błahe, ale bagatelizowane mogą ostatecznie doprowadzić do trwałego zwyrodnienia.

Dlaczego nadgarstki bolą?

Najczęściej ból nadgarstków wiąże się z wykonywaną pracą, ale nie tylko. Zazwyczaj to osoby pracujące przy komputerze borykają się z tego typu dolegliwościami, należy jednak zwrócić uwagę również na pracowników produkcji, szwaczki, krawcowe, a także dzieci i osoby starsze. Nie ma reguły i nie ma zasady jaką można by się kierować by móc jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie: “Dlaczego?” Niemniej najczęściej spotykane powody to:

– praca przy komputerze;

– praca ręczna przy maszynach, taśmach;

– praca fizyczna (np. w tartakach, zakładach meblarskich itp.)

– nadwyrężenia;

– zakwasy;

– bóle wzrostowe;

Wymienić można wiele innych czynników wpływających na uciążliwy ból nadgarstków, ale wyżej wymienione są najczęściej wskazywane przez osoby, które walczą z tego typu dolegliwościami.

Jak walczyć z bólem nadgarstków?

Istotna kwestia, dotycząca bólu nadgarstków to walka z bólem. Oczywiście można stosować środki farmakologiczne, ale stosowanie leków przeciwbólowych czy rozkurczowych nie przyniesie wymiernego efektu, a jedynie chwilową ulgę. Nigdy nie stosuj długotrwale leków bez konsultacji z lekarzem. Każdy z nas kiedyś w swoim życiu przyjmował środki przeciwbólowe, niemniej nie spowodowało to, że przyczyna ustała. Podobnie jest w przypadku gdy odczuwamy długotrwały ból głowy czy zęba i tak należy udać się do lekarza/stomatologa lub innego specjalisty.

W przypadku walki z bólem nadgarstków, można zastosować serię kompleksowych ćwiczeń możliwych do wykonywania w domu i w pełni bezpiecznych. Niejednokrotnie brak czasu powoduje niemożność udania się do specjalisty (niekoniecznie medyka, może to być także trener personalny czy osoba wykonująca profesjonalne masaże), dlatego warto skłoni ć się ku metodom domowym. Najczęściej polecane przez specjalistów są ćwiczenia z wykorzystaniem specjalistycznego sprzętu, na którym można bezpiecznie ćwiczyć amatorsko. Takim sprzętem mogą być ciężarki do ćwiczeń;

Wybierając solidne ciężarki do ćwiczeń należy kierować się przede wszystkim ich wagą, ponieważ nie mogą być ani zbyt lekkie, ponieważ ćwiczenia nie będą przynosić zamierzonego efektu, ani zbyt ciężkie. Zbyt ciężkie ciężarki mogą jedynie pogłębić problem i niewątpliwie przyspieszą wizytę u specjalisty.