Aktywne ćwiczenia dla wszystkich

Sprzęt dla każdego

Uprawianie sportu cieszy się ogromną popularnością, zwłaszcza wśród młodych ludzi. Starają się oni dbać o swoje zdrowie fizyczne, dlatego też aktywnie spędzają swój wolny czas. Biegają na świeżym powietrzu, chodzą na siłownię lub uprawiają jogę w domu. Podczas treningów używają różnych narzędzi, które pomagają ich w treningach. Jednym z nich mogą być ciężarki do ćwiczeń do kupienia na marbo-sport.pl, które świetnie spisują się dla każdego. Zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn posiadających różne sylwetki i budowy ciała. To są najpopularniejsze kryteria, którymi można się sugerować, jednak należy pamiętać o dopasowywaniu wagi do własnych potrzeb.
– 0,5kg dla kobiet początkujących (z czasem można zwiększać ciężar o 0,5kg)
– 2kg dla kobiet wysportowanych
– 3-5kg dla początkujących mężczyzn
– 10kg i wzwyż dla wysportowanych mężczyzn (15kg, 20kg itd.)

Ćwiczenia – zawsze i wszędzie

Ciężarki powodują wzmacnianie mięśni ramion i nie tylko, a także wspomagają zrzucanie niepotrzebnych kilogramów, bez większego wysiłku. Ćwiczenia z nimi są bardzo przyjemne i proste, a ich efekty widać już po kilku dniach. Można ich używać zarówno na siłowni, jak i we własnym domu. Jest to doskonała alternatywa dla tych, którzy wstydzą się chodzić na siłownię lecz chcą być aktywni fizycznie. Dlatego też mogą bezpiecznie poćwiczyć w swoim własnym środowisku i czuć się dobrze w swoim ciele.
Są one powszechnie dostępne dzięki czemu można je nabyć bardzo łatwo i w dodatku za atrakcyjną cenę. Do używania ciężarek nie potrzeba dużej przestrzeni, wystarczy miejsce do siedzenia lub stania i można już rozpoczynać trening. Nie trzeba poświęcać na to większej ilości czasu, możliwe jest korzystanie z nich o każdej porze i w dowolnym momencie dnia. Ćwiczenia z nimi stanowią samą przyjemność, gdyż nie ma przeszkód by wykonywać je nawet podczas zajmowania się innymi czynności. Na przykład gdy ogląda się telewizję, słucha muzyki lub czyta książkę, w ten sposób można odpoczywać i być aktywnym jednocześnie.

Umiar i urozmaicenie

Ważne jest by używać ich regularnie i nie zapominać o wykonywaniu ćwiczeń. Należy też zachować umiar oraz pamiętać, aby nie brać na siebie za dużo na początek, lecz powoli sięgać po cięższe sztabki. Wielkim atutem ciężarek jest to, że nie trzeba poświęcać na nie dużo czasu. Lepiej korzystać z nich przez dziesięć minut po kilka razy w ciągu dnia, niż męczyć się z nimi przez godzinę. Jeśli ktoś zapragnie zmiany w ćwiczeniach, może poszukać w Internecie różnych metod ćwiczeń z ciężarkami, dzięki czemu nie zazna monotonni ani nudy i nie zrezygnuje z treningu tak szybko.

Ciężarki do ćwiczeń – jakie wybrać

Pracujesz przy komputerze wiele godzin, a po pracy odczuwasz promieniujący ból w nadgarstkach? Bardzo często, osoby wykonujące swoje obowiązki przy komputerze odczuwają dolegliwości, które mogą z pozoru wydawać się błahe, ale bagatelizowane mogą ostatecznie doprowadzić do trwałego zwyrodnienia.

Dlaczego nadgarstki bolą?

Najczęściej ból nadgarstków wiąże się z wykonywaną pracą, ale nie tylko. Zazwyczaj to osoby pracujące przy komputerze borykają się z tego typu dolegliwościami, należy jednak zwrócić uwagę również na pracowników produkcji, szwaczki, krawcowe, a także dzieci i osoby starsze. Nie ma reguły i nie ma zasady jaką można by się kierować by móc jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie: “Dlaczego?” Niemniej najczęściej spotykane powody to:

– praca przy komputerze;

– praca ręczna przy maszynach, taśmach;

– praca fizyczna (np. w tartakach, zakładach meblarskich itp.)

– nadwyrężenia;

– zakwasy;

– bóle wzrostowe;

Wymienić można wiele innych czynników wpływających na uciążliwy ból nadgarstków, ale wyżej wymienione są najczęściej wskazywane przez osoby, które walczą z tego typu dolegliwościami.

Jak walczyć z bólem nadgarstków?

Istotna kwestia, dotycząca bólu nadgarstków to walka z bólem. Oczywiście można stosować środki farmakologiczne, ale stosowanie leków przeciwbólowych czy rozkurczowych nie przyniesie wymiernego efektu, a jedynie chwilową ulgę. Nigdy nie stosuj długotrwale leków bez konsultacji z lekarzem. Każdy z nas kiedyś w swoim życiu przyjmował środki przeciwbólowe, niemniej nie spowodowało to, że przyczyna ustała. Podobnie jest w przypadku gdy odczuwamy długotrwały ból głowy czy zęba i tak należy udać się do lekarza/stomatologa lub innego specjalisty.

W przypadku walki z bólem nadgarstków, można zastosować serię kompleksowych ćwiczeń możliwych do wykonywania w domu i w pełni bezpiecznych. Niejednokrotnie brak czasu powoduje niemożność udania się do specjalisty (niekoniecznie medyka, może to być także trener personalny czy osoba wykonująca profesjonalne masaże), dlatego warto skłoni ć się ku metodom domowym. Najczęściej polecane przez specjalistów są ćwiczenia z wykorzystaniem specjalistycznego sprzętu, na którym można bezpiecznie ćwiczyć amatorsko. Takim sprzętem mogą być ciężarki do ćwiczeń;

Wybierając solidne ciężarki do ćwiczeń należy kierować się przede wszystkim ich wagą, ponieważ nie mogą być ani zbyt lekkie, ponieważ ćwiczenia nie będą przynosić zamierzonego efektu, ani zbyt ciężkie. Zbyt ciężkie ciężarki mogą jedynie pogłębić problem i niewątpliwie przyspieszą wizytę u specjalisty. 

Ciężarki do ćwiczeń – uniwersalne narzędzie do treningu

Hantle to jedne z najpopularniejszych przyrządów do treningu, zarówno na siłowni, jak i w warunkach domowych. Odpowiednio dobrany trening z właściwym obciążeniem to znakomity sposób na zbudowanie ładnej, umięśnionej sylwetki.

Rodzaje hantli dostępne na rynku

Ciężarki do ćwiczeń można zasadniczo podzielić na dwie grupy. Hantle z obciążeniem regulowanym, czyli takie, które posiadają talerze o różnej wadze zakładane na gryf, oraz ciężarki ze stałym obciążeniem. Drugim sposobem podziału jest materiał, z jakiego wykonano hantle. W sklepach sportowych możemy znaleźć ciężarki do ćwiczeń zrobione z winylu, plastiku, a nawet żeliwne. Każda z tych grup hantli ma swoje wady i zalety.

Dlaczego warto ćwiczyć z hantlami?

Wiele osób kojarzy ciężarki do ćwiczeń tylko i wyłącznie z rozbudową mięśni rąk. Prawda jest jednak taka, że hantle stanowią doskonałe narzędzie również do treningu klatki piersiowej, a nawet nóg i pośladków. Poza treningiem stricte siłowym ciężarki do ćwiczeń mogą być również używane w treningu dynamicznym dedykowanym pod sporty walki. Między zawodowymi sportowcami ciągle nie mam zgody czy trening z samymi hantlami stanowi pełnowymiarowy trening kulturystyczny. Dla zastosowań amatorskich można jednak uznać, że są one w pełni wystarczające.

Jak dobrać hantle dla osoby początkującej?

Przy wyborze ciężarków do ćwiczeń dla osoby początkującej największe znacznie ma prawidłowy dobór ciężaru. Aby trening przynosił efekty, dobrany ciężar musi pozwalać na płynne wykonanie ćwiczenia, w pełnym zakresie ruchu. Oznacza to, że hantle nie mogą być za ciężkie. Z drugiej jednak strony nie powinny być również za lekkie, bo wtedy trening z ich wykorzystaniem będzie nieefektywny. Nie ma ściśle określonej wagi, z jaką powinno się zaczynać ćwiczenia z obciążeniem. Dobór ciężaru będzie bowiem zależał od wagi i płci osoby trenującej czy jej wcześniejszych doświadczeń z tego typu treningami.

Czy materiał hantli ma znaczenie dla efektywności treningu?

Zasadniczo skuteczność ciężarków do ćwiczeń nie ma związku z materiałem, z jakiego są wykonane. Odpowiedni jego dobór ma jednak znaczenie, chociażby dla wygodny ćwiczeń. Jeśli ćwiczymy z dużym obciążeniem, warto zdecydować się na hantle żeliwne. Z jednej strony są one droższe, z drugiej strony zajmują mniej miejsca niż ich odpowiedniki wykonane z innego materiału, co może mieć spory wpływ na komfort treningu. Przy mniejszych obciążeniach oraz jeśli wykorzystujemy ciężarki do ćwiczeń także podczas fitnessu, warto zdecydować się na hantle winylowe czy kompozytowe